Beques escolars

El programa de beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar.

Una part de l’import de la beca es destina a l’entitat per a les tutories dels becats i una altra al becat, i pot tenir diferents conceptes depenent de cada cas (material, transport, menjador, activitats extraescolars...). L’objectiu és aportar un recurs flexible, que s’adapti a les necessitats de cada estudiant i amb un nivell d’acompanyament elevat.

Resultats

Durant el curs 2014-2015 es van atorgar un total de 253 beques. El perfil dels participants va ser un nen (40%) o una nena (60%) de 13 anys.

El 90% tenen entre 10 i 16 anys, tot i que el programa atén a nens i joves d'entre 10 i 19 anys. Des de l’any 2002 s’han concedit 2.440 beques, i s’han invertit més de 3.337.000 € en el programa. El curs 2015-2016 es preveu atorgar noves beques.

Com obtenir una beca

Les beques es tramiten a través de les entitats socials de referència. Les entitats socials amb què es disposa de conveni per al curs 2015-2016 són:

• Fundació Comtal (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Fundació Centre Obert Joan Salvador Gavina (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Fundació ADSIS (el Carmel i Ciutat Vella, Barcelona)
  • Casal dels Infants per a l’acció social als barris (Ciutat Vella, Barcelona)
  • Salesians Sant Jordi - Martí-Codolar (Horta - el Carmel, a Barcelona, i Mataró)
  • Fundació Marianao (Sant Boi de Llobregat)
  • Fundació Pere Closa (Badalona i diferents indrets de Catalunya)
  • INSERCOOP SCCL (l’Hospitalet de Llobregat - el Prat de Llobregat)
  • Fundació El Llindar (Cornellà)
  • Fundació Jesuïtes Educació-Centre d’Estudis Joan XXIII (l’Hospitalet de Llobregat)