EspaiSocials, història d’un repte

Ara fa 5 anys vam engegar una nova línia de treball per capgirar el que avui són els EspaiSocials per donar-los un nou sentit. A la jornada "EspaiSocials, història d'un repte" hem explicat tota la feina que s'ha fet i els nous projectes.

Després d'un recorregut complex i enriquidor, el projecte dels EspaiSocials és ja una realitat consolidada. Han passat gairebé 5 anys des que vam emprendre aquest camí amb l’enorme convicció de capgirar el que avui són els EspaiSocials per dotar-los un nou sentit.

Aquí podeu veure un resum de la jornada: "EspaiSocial, història d’un repte".

Programa EspaiSocials: història d'un repte.

Benvinguda i introducció

A càrrec de Marta Lacambra, directora general, i Marta Torras, directora de l'Àrea d'Impuls Social de la Fundació Catalunya-La Pedrera. Va presentar l'acte: Ferran Ramon-Cortés, director de l'Institut 5 Fars i estret col·laborador de la Fundació.

Fes clic aquí per veure la benvinguda

El repte de transformar els espais

Primera taula en la que van participar Elisabet Vinagre, de l'àrea d'Impuls Social de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Enric Conesa, coordinador de l'EspaiSocial de Sants de la Fundació Pere Tarrés; Josep Torrico, director de la Fundació Marianao i Lluís Camós, gerent de GEDI - Cooperativa d'Iniciativa Social.

Fes clic aquí per veure la primera taula: "El repte de transformar els espais"

Primera valoració

La primera valoració del jurat sobre els punts que es van tractar a la primera taula la van realitzar Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya; Rita Marzoa, periodista i Àngel Castiñeira, professor de ciències socials d'ESADE.

Fes clic aquí per veure la primera valoració

Com ajudem les persones des dels EspaiSocials

Segona taula: "Com ajudem les persones des dels EspaiSocials", en la que van participar Teresa Hernández, de l'àrea d'Impuls Social de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Josep Fàbregas, voluntari de l'EspaiSocial Barcelona-Prosperitat; Jordi Longás, professor de la Facultat de Psicologia i Ciències de l'Educació i de l'Esport a la Universitat Ramon Llull;  Pilar Cañabate, cap de Treball Social de la Fundació ACE i Carme Sesé, filla d'una usuària dels EspaiSocials.

Fes clic aquí per veure la segona taula:  "Com ajudem les persones des dels EspaiSocials".

Segona valoració

La segona valoració del jurat sobre els punts que es van tractar a la segona taula la van realitzar Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya i Àngel Castiñeira, professor de ciències socials d'ESADE.

Fes clic aquí per veure la segona valoració

Relat de tancament

El relat de tancament va anar a càrrec d'Antoni Puigverd, escriptor i periodista. Va cloure l'acte Josep M.Lozano, membre del Patronat de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Fes clic aquí per veure el tancament de la jornada.

EspaiSocials, història d’un repte

En un context de necessitats socials creixents, la Fundació vol cobrir les necessitats prioritàries i amb aquest objectiu es va iniciar la construcció del model actual. Aquests són els programes propis que s’hi duen a terme:

REMS: Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut és clau per millorar la qualitat de vida de persones grans amb graus lleus i moderats de malalties neurològiques. Es realitza un treball físic, cognitiu i de socialització per a preservar les seves capacitats el màxim temps possible.

PAE: el Programa d’acompanyament Educatiu està destinat a infants i adolescents com un complement a l’acció de l’escola i la família. A través d’activitats i dinàmiques en horari extraescolar, es fomenta l’èxit educatiu, el seu desenvolupament integral i la seva personalitat creativa.

Dina en Companyia: és un programa per a persones grans que neix amb dos objectius en el punt de mira. Evitar l’aïllament social amb un servei de menjador per aquells que viuen sols i garantir les necessitats nutricionals oferint un àpat diari saludable i equilibrat.

El resultat són uns nous espais de convivència intergeneracional amb un sentit social propi del segle XXI. Amb 25 espais i prop de 5.500 usuaris avui podem parlar d’un model absolutament consolidat que evoluciona amatent a les necessitats de la societat. Han estat anys de treball, esforç i molta il·lusió que volem compartir amb vosaltres, treballant també per a la seva futura evolució.

En aquesta llista de vídeos podeu veure com s'han desenvolupat les taules rodones i les intervencions del jurat durant la jornada: "EspaiSocials, història d’un repte".