Viure i Conviure

Dóna resposta a les necessitats de companyia de persones grans que viuen soles i a les d’allotjament de joves universitaris que estudien lluny del seu domicili familiar.

QUÈ ÉS EL PROGRAMA VIURE I CONVIURE?

Viure i Conviure és un programa de l’Àrea d’Impuls Social que des de l’any 1996 dóna resposta a les necessitats de companyia de persones grans que viuen soles i a les d’allotjament de joves universitaris que estudien lluny del seu domicili familiar.

Més de 3.000 persones han gaudit durant aquests anys dels beneficis que proporciona la convivència intergeneracional.

Consulta aquí les bases de participació.

A qui ens adrecem?

• A persones majors de 65 anys que viuen soles i voldrien allotjar un estudiant a casa seva a canvi d’un compromís de companyia, especialment als vespres.
  • A joves estudiants de 18 a 30 anys, o 35 en cas d’estudis de Màster o Doctorat que realitzin els seus estudis lluny del domicili familiar i vulguin compartir llar amb una persona gran.

Procés de participació

Una vegada rebuda la sol·licitud, tant de la PERSONA GRAN, com de L'ESTUDIANT, hi ha un procés de selecció que s’inicia amb entrevistes personals. Des de l'inici del procés de selecció fins al final del curs acadèmic, un equip de professionals donarà suport tant a la persona gran com a l'estudiant i vetllarà perquè la convivència sigui òptima.

COMPROMÍS DE CONVIVÈNCIA

Per aconseguir els millors resultats en la convivència l'equip del programa recomana:

• Empatia
  • Compromís i ganes de compartir
  • Fer peticions lògiques
  • Respecte
  • ... i cuidar-se mútuament

Homeshare Internacional:
El Programa Viure i conviure forma part de la xarxa internacional d'habitatge compartit, Homeshare International, que agrupa experiències d'arreu del món a través d'una web. Anar a Homeshare International.

Contacteu amb nosaltres per correu o per telèfon al 93 214 25 57